ای سی
نوشته شده توسط : مهران.ن

آی سی:

IC یک مدار مجتمع است که در آن از تعداد قطعات زیادی در حجم بسیار کوچک استفاده شده است.

IC ها انواع گوناگونی دارند و وهر یک از IC ها یک وظیفه ی خواص دارد به طور مثال آی سی 555 در تایمر ها و مدارات لامپ های چشمک زن از آن استفاده می شود حتی می شود از این IC در سنسور ها هم استفاده کرد .

درون این IC تعداد زیادی مقاومت ، خازن ، ترانزیستور و ... به کار رفته است این IC حجم حدود یک سانتیمتر مکعب دارد که اگر کسی بخواهد این IC را با قطعات درون بازار بسازد حجمی حدود 20 در 10 سانتی متر خواهد داشت و بسیار ضحمت وکثیف کاری دارد و علاوه بر قیمت آن که 100 برابر قیمت خود آی سی که حدودا 150 تومان است در میاید که چیزی جز ضرر و ضحمت نیست . 

از مدتی که این IC ها تولید شده است حجم وقیمت محصولات بسیار پایین آمده است اما عیب این IC ها این است که خروجی آن ها دارای آمپر پایینی است و نیاز به تقویت با ترانزیستور را دارد. و  عیب دیگر آی سی ها این است که اگر  خراب شوند دیگر قابل تعمییر نیستند و باید عوض شوند(البته همه آی سی ها انقدر ارزان نیستند بعضی از آی سی های میکرو حدود 20 تومان هم هستند) دلیل سوختن IC ها هر چیزی می تواند باشد مثلا دادن ولتاژ بالاتر از حد IC به آن یا داغ شدن آی سی برای کشیدن آمپر بالا ازIC و... .

آی سی ها ،خانواده های گوناگون و هر خانواده یک کاری انجام می دهد به طور مثال خانواده های TTL ، CMOS  میکرو کنترل ، OPAMP ها و ...

 





:: بازدید از این مطلب : 1028
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
وبگرد در تاریخ : 1392/5/18/5 - - گفته است :
میخشید ولی ضحمت رو اینجوری مینویسن: زحمت


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: